Skip to content
 muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus  /////. [muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus]  // muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus

muumimaailma

 kokonaisvaltaista markkinointiviestintää kaikissa kanavissa

Vuonna 1993 Naantalissa aloittanut Muumimaailma on yksi Suomen suosituimmista ja tunnetuimmista teemapuistoista. Se houkuttaa kävijöitä kotimaan lisäksi ympäri maailmaa. Vetovoima perustuu ainutlaatuiseen kokemukseen, joka syntyy, kun vieraat pääsevät elämään tuttua ja rakastettua satua todeksi. 

Lataamo on suunnitellut Muumimaailman markkinointiviestintää vuodesta 2020 lähtien. Yhteinen historia on tosin sitäkin pidempi, sillä molemmat kuuluvat Livson Group -konserniin. Lataamo toteutti myös Muumimaailman verkkosivu-uudistuksen vuonna 2022.
 

TAVOITE

Muumimaailma on ihan oma maailmansa. Siellä ollaan, eletään ja seikkaillaan muumien arvojen mukaisesti mm. perhekeskeisyyttä, ystävällisyyttä, turvallisuutta ja ympäristötietoisuutta korostaen. Tarjolla on iloa ja elämyksiä kaikenikäisille lapsille ja lapsenmielisille innostavassa ilmapiirissä ja rentouttavassa, luonnonläheisessä ympäristössä. 

Kaikki nämä ovat niitä Muumimaailman vahvuuksia, joilla se voi erottautua muista teema- ja huvipuistoista. Vaikka tarjolla on joka kesä uutuuksia ja yllätyksiä, haluamme kohderyhmän ajattelevan, että vierailu Muumimaailmassa on aina positiivisella tavalla tuttu ja turvallinen elämys rakkaiden hahmojen seurassa. Tähän maailmaan kaikki ovat tervetulleita, ja jokainen otetaan lämpimillä halauksilla vastaan.

Markkinointiviestinnän lisäksi samaa henkeä on haluttu tuoda verkkosivustolle, sillä ensimmäinen kokemus Muumimaailmasta syntyy usein siellä. 

650x450_muumipuhelin
650x450_muumipuhelin

TAVOITE

Muumimaailma on ihan oma maailmansa. Siellä ollaan, eletään ja seikkaillaan muumien arvojen mukaisesti mm. perhekeskeisyyttä, ystävällisyyttä, turvallisuutta ja ympäristötietoisuutta korostaen. Tarjolla on iloa ja elämyksiä kaikenikäisille lapsille ja lapsenmielisille innostavassa ilmapiirissä ja rentouttavassa, luonnonläheisessä ympäristössä. 

Kaikki nämä ovat niitä Muumimaailman vahvuuksia, joilla se voi erottautua muista teema- ja huvipuistoista. Vaikka tarjolla on joka kesä uutuuksia ja yllätyksiä, haluamme kohderyhmän ajattelevan, että vierailu Muumimaailmassa on aina positiivisella tavalla tuttu ja turvallinen elämys rakkaiden hahmojen seurassa. Tähän maailmaan kaikki ovat tervetulleita, ja jokainen otetaan lämpimillä halauksilla vastaan.

650x450_muumibussi

TOTEUTUS

Muumimaailman pääkohderyhmänä ovat luonnollisesti perheelliset. Heidän tavoittamisekseen hyödynnetään monipuolisesti eri markkinointikanavia. Pääasiallisia kanavia ovat verkko, sosiaalinen media ja radio, mutta lisäksi käytetään myös televisiota sekä muutamia valikoituja ulkomainospaikkoja. 

Kampanjointi alkaa aina keväällä, kiihtyy Muumimaailman avautuessa kesäkuussa ja jatkuu siitä elokuun loppupuolelle. Porttien sulkeuduttua talveksi yhteyttä kohderyhmään ylläpidetään Facebook- ja Instagram-tilien kautta. Muumimaailman Perhetutuiksi liittyneitä lähestytään myös uutiskirjeillä.

Verkkosivustolla on panostettu vahvasti käyttäjälähtöisyyteen. Tunnelman ja inspiraation lisäksi kävijöille tarjotaan mahdollisuus suunnitella Muumimaailma-vierailunsa jo etukäteen. Näin he saavat siitä mahdollisimman paljon irti. Lippujen lisäksi myös esimerkiksi pysäköinnin ja ruokailut voi varata ennakkoon.

Lataamo suunnittelee Muumimaailman markkinointiviestinnän kampanjoista verkkosivuihin ja somepostauksista hintajulisteisiin. Yhteistyö Muumimaailman kanssa on avoin, läheinen ja toinen toistaan ruokkiva – Muumimaailman henkeen sopivasti.

Lataamo toteutti Muumimaailman verkkosivu-uudistuksen.
Lataamo toteutti Muumimaailman verkkosivu-uudistuksen.

Verkkosivustolla on panostettu vahvasti käyttäjälähtöisyyteen. Tunnelman ja inspiraation lisäksi kävijöille tarjotaan mahdollisuus suunnitella Muumimaailma-vierailunsa jo etukäteen. Näin he saavat siitä mahdollisimman paljon irti. Lippujen lisäksi myös esimerkiksi pysäköinnin ja ruokailut voi varata ennakkoon.

Lataamo suunnittelee Muumimaailman markkinointiviestinnän kampanjoista verkkosivuihin ja somepostauksista hintajulisteisiin. Yhteistyö Muumimaailman kanssa on avoin, läheinen ja toinen toistaan ruokkiva – Muumimaailman henkeen sopivasti.

TUTUSTU VERKKOSIVUJEN TOTEUTUKSEEN

 

Haluatko kuulla lisää luovista ratkaisuista? Kysy Oskari Liimataiselta!

Oskari Liimatainen
Oskari Liimatainen CREATIVE DIRECTOR +358 40 771 3137 Email Oskari Liimatainen Oskari Liimatainen LinkedIn

 

LATAAMO ON TEKOJEN TOIMISTO.

TUTUSTU MUIHINKIN TÖIHIMME!

Tutustu töihimme

VAIKUTTAVIA MARKKINOINTITEKOJA – TILAA LATAAMON BLOGI

LATAAMON BLOGIN UUSIMMAT

Tapahtumien merkitys markkinoinnissa on lyömätön – jättäväthän ne kokemuksellisen muistijäljen osallistujiinsa. Olipa kyse henkilöstöjuhlista tai...

Liiketoimintakaupan myötä Lataamo tulee hyödyntämään tekoälyä ja uutta teknologiaa monipuolisesti tapahtumien ja markkinointiviestinnän...

Menestyvien yritysten tukena on organisaatiokulttuuri, jota johdetaan päämäärätietoisesti kohtaamisten kautta. Evento Awards -palkinnon Vuoden...