muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus /////. [muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus] // muumimaailma-kokonaisvaltainen-markkinointiasiakkuus
muumimaailma
kokonaisvaltaista markkinointiviestintää kaikissa kanavissa
Vuonna 1993 Naantalissa aloittanut Muumimaailma on yksi Suomen suosituimmista ja tunnetuimmista teemapuistoista. Se houkuttaa kävijöitä kotimaan lisäksi ympäri maailmaa. Vetovoima perustuu ainutlaatuiseen kokemukseen, joka syntyy, kun vieraat pääsevät elämään tuttua ja rakastettua satua todeksi.
Lataamo on suunnitellut Muumimaailman markkinointiviestintää vuodesta 2020 lähtien. Yhteinen historia on tosin sitäkin pidempi, sillä molemmat kuuluvat Livson Group -konserniin. Lataamo toteutti myös Muumimaailman verkkosivu-uudistuksen vuonna 2022.
TAVOITE
Muumimaailma on ihan oma maailmansa. Siellä ollaan, eletään ja seikkaillaan muumien arvojen mukaisesti mm. perhekeskeisyyttä, ystävällisyyttä, turvallisuutta ja ympäristötietoisuutta korostaen. Tarjolla on iloa ja elämyksiä kaikenikäisille lapsille ja lapsenmielisille innostavassa ilmapiirissä ja rentouttavassa, luonnonläheisessä ympäristössä.
Kaikki nämä ovat niitä Muumimaailman vahvuuksia, joilla se voi erottautua muista teema- ja huvipuistoista. Vaikka tarjolla on joka kesä uutuuksia ja yllätyksiä, haluamme kohderyhmän ajattelevan, että vierailu Muumimaailmassa on aina positiivisella tavalla tuttu ja turvallinen elämys rakkaiden hahmojen seurassa. Tähän maailmaan kaikki ovat tervetulleita, ja jokainen otetaan lämpimillä halauksilla vastaan.
Markkinointiviestinnän lisäksi samaa henkeä on haluttu tuoda verkkosivustolle, sillä ensimmäinen kokemus Muumimaailmasta syntyy usein siellä.
TAVOITE
Muumimaailma on ihan oma maailmansa. Siellä ollaan, eletään ja seikkaillaan muumien arvojen mukaisesti mm. perhekeskeisyyttä, ystävällisyyttä, turvallisuutta ja ympäristötietoisuutta korostaen. Tarjolla on iloa ja elämyksiä kaikenikäisille lapsille ja lapsenmielisille innostavassa ilmapiirissä ja rentouttavassa, luonnonläheisessä ympäristössä.
Kaikki nämä ovat niitä Muumimaailman vahvuuksia, joilla se voi erottautua muista teema- ja huvipuistoista. Vaikka tarjolla on joka kesä uutuuksia ja yllätyksiä, haluamme kohderyhmän ajattelevan, että vierailu Muumimaailmassa on aina positiivisella tavalla tuttu ja turvallinen elämys rakkaiden hahmojen seurassa. Tähän maailmaan kaikki ovat tervetulleita, ja jokainen otetaan lämpimillä halauksilla vastaan.
TOTEUTUS
Muumimaailman pääkohderyhmänä ovat luonnollisesti perheelliset. Heidän tavoittamisekseen hyödynnetään monipuolisesti eri markkinointikanavia. Pääasiallisia kanavia ovat verkko, sosiaalinen media ja radio, mutta lisäksi käytetään myös televisiota sekä muutamia valikoituja ulkomainospaikkoja.
Kampanjointi alkaa aina keväällä, kiihtyy Muumimaailman avautuessa kesäkuussa ja jatkuu siitä elokuun loppupuolelle. Porttien sulkeuduttua talveksi yhteyttä kohderyhmään ylläpidetään Facebook- ja Instagram-tilien kautta. Muumimaailman Perhetutuiksi liittyneitä lähestytään myös uutiskirjeillä.
Verkkosivustolla on panostettu vahvasti käyttäjälähtöisyyteen. Tunnelman ja inspiraation lisäksi kävijöille tarjotaan mahdollisuus suunnitella Muumimaailma-vierailunsa jo etukäteen. Näin he saavat siitä mahdollisimman paljon irti. Lippujen lisäksi myös esimerkiksi pysäköinnin ja ruokailut voi varata ennakkoon.
Lataamo suunnittelee Muumimaailman markkinointiviestinnän kampanjoista verkkosivuihin ja somepostauksista hintajulisteisiin. Yhteistyö Muumimaailman kanssa on avoin, läheinen ja toinen toistaan ruokkiva – Muumimaailman henkeen sopivasti.
Verkkosivustolla on panostettu vahvasti käyttäjälähtöisyyteen. Tunnelman ja inspiraation lisäksi kävijöille tarjotaan mahdollisuus suunnitella Muumimaailma-vierailunsa jo etukäteen. Näin he saavat siitä mahdollisimman paljon irti. Lippujen lisäksi myös esimerkiksi pysäköinnin ja ruokailut voi varata ennakkoon.
Lataamo suunnittelee Muumimaailman markkinointiviestinnän kampanjoista verkkosivuihin ja somepostauksista hintajulisteisiin. Yhteistyö Muumimaailman kanssa on avoin, läheinen ja toinen toistaan ruokkiva – Muumimaailman henkeen sopivasti.
TUTUSTU VERKKOSIVUJEN TOTEUTUKSEEN
Haluatko kuulla lisää luovista ratkaisuista? Kysy Oskari Liimataiselta!