Skip to content
 sanoma-get-tomorrow-campus  /////. [sanoma-get-tomorrow-campus]  // sanoma-get-tomorrow-campus

MARKKINOINTIPÄÄTTÄJÄT KAMPUKSELLA

SANOMA GET TOMORROW CAMPUS

Sanoma Media Finland B2B:n vuoden tärkein asiakastapahtuma Sanoma Get Tomorrow kutsuu markkinointimaailman päättäjät ajankohtaisten teemojen ääreen. Keväällä 2024 Sanoma Get Tomorrow hyppäsi kampusmaailmaan ja 1950-luvun tunnelmiin, jotka näkyivät niin tapahtumapaikassa Aalto-yliopiston Töölön (entinen Kauppakorkeakoulu) tiloissa kuin tekoälyn avulla toteutetussa tapahtumavisuaalisuudessakin.

Lataamo on tuottanut ja suunnitellut Sanoma Get Tomorrow’ta vuodesta 2019 alkaen.

TAVOITE

Tapahtuman tavoitteena oli vahvistaa Sanoman asemaa markkinoinnin ajatusjohtajana sekä markkinoijien näkemyksellisenä luottokumppanina.

Sanoma Get Tomorrow pyrkii tarjoamaan relevanttia sisältöä ja uusia näkemyksiä kumppaneilleen, joihin lukeutuvat Suomen suurimpien mainostajien sekä mainos- ja mediatoimistojen markkinointipäättäjät.

Tapahtumakokemuksen halutaan olevan timanttinen ja laadukas, ja yllättävän "jo kaiken nähneen" yleisönsä.

Kevään 2024 Campus-toteutus oli järjestyksessään 10. Get Tomorrow -tapahtuma. Tasakymmenyyttä haluttiin juhlistaa löytämällä yhtenäinen konsepti ja teema, jolla uudistaa Get Tomorrow'ta.

KONSEPTI

Tilaisuus järjestettiin Helsingin Töölössä, Aalto-yliopiston perinteikkäässä Kauppakorkeakoulussa. Yhdessä asiakkaan kanssa konseptoidussa ja toteutetussa Sanoma Get Tomorrow Campuksessa hyödynnettiin tekoälyä muun muassa osallistujien “opiskelijakorttien” luomisessa.

Get Tomorrow Campus -konsepti sai inspiraationsa tapahtumatilasta, Aalto-yliopiston Töölön kampuksen tiloista ja tunnelmasta.

Konsepti toimi joka osa-alueella täydellisesti: kampusmaailma näkyi ja tuntui tapahtuman alusta loppuun yksityiskohtia myöten.

TOTEUTUS

Osallistujat vietiin kampustunelmaan jo kutsuprosessin aikana. Kutsuvieraat saivat tiedon hyväksymisestään Get Tomorrow Campukselle ja heitä pyydettiin vahvistamaan osallistumisensa markkinoinnin ylemmälle kertauskurssille. Myös sisältö oli jaettu opintokokonaisuuksiin ja esiintyjät olivat tietenkin omien tieteenalojensa "professoreita”.

Sanoma Get Tomorrow Campus järjestettiin perinteikkäässä 1950-luvulla rakennetussa Helsingin Kauppakorkeakoulun rakennuksessa. Auditoriotila oli tuttu suurelle osalle yleisöä, joka oli istunut salissa aiemminkin omien opintojensa aikana.

Kampustunnelma imaisi mukaansa heti paikalle saapumisesta saakka ja näkyi kautta tapahtuman. 

Jokainen osallistuja sai oman opiskelijakortin, johon oli tekoälyä hyödyntäen luotu 1950-luvun visuaalisuutta mukaileva opiskelijakuva. Kuva oli manipuloitu AI-filtterillä osallistujan ennakkoon lähettämästä kasvokuvasta. Tyylikäs mutta vitsikäs opiskelijakortti hoiti osallistujabadgen virkaa ja innosti markkinointipäättäjiä verkostoitumaan ja jakamaan kuviaan sosiaalisessa mediassa. Tyyliteltyjä opiskelijakorttikuvia tulostettiin myös paikan päällä heille, joiden kuvia ei oltu saatu etukäteen.

450 opiskelijan "vuosikurssia" luotsasi "rehtori", Sanoma Media Finlandin B2B-toimintojen kaupallinen johtaja Tuomas Airisto yhdessä juontajan, "dekaani" Christoffer Strandbergin kanssa.

Virallinen ohjelma huipentui "valmistujaisiin", jossa vuosikurssilaiset kukitettiin Get Tomorrow'n teemaväritystä mukaillen keltaisilla valmistujaisruusuilla. Muutamille valmistuneille jaettiin festarilippupaketit eli "stipendit" onnistuneesta kertauskurssista.

Valmistujaisissa kuultiin Aalto-yliopiston markkinoinnin opiskelijoiden puhe, heidän osallistuttuaan tapahtumaan Sanoman tarjoamana. Viihdettä tarjoili Kauppakorkeakoulun Ylioppilaskunnan Laulajat tapahtumaan räätälöidyllä esityksellään.

Kertauskurssin tunnelman pääsi tallentamaan kurssikavereidensa kanssa kuvauspisteen "luokkakuviin", jotka kruunattiin Sanoma Get Tomorrow Campuksen vesileimalla.

TULOKSET

"Ihanaa, kun on luottokumppani, jonka kanssa syntyy hyviä ideoita hyvässä yhteishengessä ja jonka toteukseen voi luottaa 100-prosenttisesti."

– Sanoma B2B:n palaute tapahtumasta

Sanoma_stats_v2_transparent

OSALLISTUJAPALAUTTEISTA

"Aivan järjettömän upea päivä! Paras Get Tomorrow ikinä! Päivän 50-luvun campus-teemoitus oli todella upea ja kivasti huomioitu kaikissa päivän yksityiskohdissa. Kaikki järjestelyt toimivat täydellisesti!"

"Aivan omaa luokkaansa ollut tilaisuus, jossa timanttiset asiantuntijat ja erittäin kiinnostavat presentaatiot. HKKK:n entinen päärakennus ikoninen paikka, tarjoilut erinomaiset ja fiilis koko päivän ajan katossa. Tilaisuus paras median koskaan järjestämä tilaisuus, olen vieläkin nosteessa eilisestä."

"Upea tilaisuus ja tunnelma, kaikki toimi! Asiat sulautuivat hienosti yhteen ja jokainen yksityiskohta oli mietitty. Tämä lisäsi ennen kaikkea yhteisöllisyyttä, ja tilaisuudessa oli positiivinen ja eteenpäinkatsova meininki näinä suht vaikeina aikoina."

"Hyvin suunniteltu ja toteutettu tapahtuma. Tilaisuudesta jäi inspiroitunut ja energisoitunut olo."

"Kauppakorkealla upeat puitteet ja Sanoman tapahtumajärjestelyt 10+."

"Kiireinen arki laittaa valitsemaan tarkkaan, mihin osallistuu. Tunnistan nykyään jo Get Tomorrow -nimen ja ilmoittaudun ennen kuin edes katson aiheita. Tiedän jo, että tapahtuma on laadukas ja inspiroiva."

"Hienosti järjestetty kokonaisuus, teema kulki kivasti koko päivän läpi, extrapisteet opiskelijakorteista ja teemaan sopivista muistiinpanovälineistä."

 

Haluatko kuulla lisää? Kysy Niklas Ehrnroothilta!

320x320_hlogalleria20 niklas ehrnrooth
Niklas Ehrnrooth ACCOUNT DIRECTOR, PARTNER +358 40 560 3656 Email Niklas Ehrnrooth Niklas Ehrnrooth LinkedIn

 

LATAAMO ON TEKOJEN TOIMISTO.

TUTUSTU MUIHINKIN TÖIHIMME!

Tutustu töihimme

VAIKUTTAVIA MARKKINOINTITEKOJA – TILAA LATAAMON BLOGI

LATAAMON BLOGIN UUSIMMAT

Menestyvien yritysten tukena on organisaatiokulttuuri, jota johdetaan päämäärätietoisesti kohtaamisten kautta. Evento Awards -palkinnon Vuoden...

Kollegat äänestivät Vuoden 2024 lataajaksi vastaavan tuottajan Outi Kinnusen, joka aloitti lataamolla tuottajana kolme ja puoli vuotta sitten.

Brändit ovat viimeistään nyt huomanneet, että perinteiset markkinointimenetelmät eivät enää riitä erottautumaan kilpailijoista ja luomaan syvempää...