Skip to content
 solita-wonderland  /////. [solita-wonderland]  // solita-wonderland

SYKÄHDYTTÄVÄ HENKILÖSTÖJUHLA

SOLITA: WONDERLAND

Yrityskulttuurissaan menestyvä yritys menestyy myös liiketoiminnassaan. Moni yritys painii henkilöstön sitouttamisen kanssa tässä ajassa, jossa etätyö on vähentänyt kollegojen kohtaamisia toimistoissa tai tiputtanut fyysiset toimitilat pois toiminnasta täysin.

Toimiva yrityskulttuuri kuitenkin vaatii kohtaamisia. Henkilöstötapahtuma on parhaimpia keinoja parantaa yrityskulttuuria. Kollegojen kohtaaminen lisää aktiivista keskustelukulttuuria ja mahdollistaa mahdollisimman sujuvan työskentelyn tiimiläisten välillä. 

Kun yrityksen työntekijät tuodaan yhteen inspiroivan sisällön pariin, syntyy jotain yksilöitä suurempaa. Henkilöstötapahtuma tuo yrityksen strategian ja arvot tiimiläisten iholle yhdessä koettavasti ja jättää onnistuessaan lähtemättömän muistijäljen.

Digikonsulttiyritys Solita pyysi Lataamoa suunnittelemaan tapahtuman, joka sykähdyttää ”paljon nähneitä ja kokeneita” ihmisiä.

Tavoitteena oli luoda ikimuistoinen kokemus, joka vahvistaa henkilöstön suhdetta työnantajaansa, sekä luoda kaikille solitalaisille hyvää mieltä. Kokonaisuuteen haluttiin sitoa Solitan arvot: caring, easy going, courage ja passion, ja vahvistaa niiden merkitystä. 

Wonderland-henkilöstötapahtuma onnistui tavoitteissaan Vuoden henkilöstötapahtuma -kategorian Evento Awardin arvoisesti.

”Se oli sitten sellainen. Aivan täysosuma. Yksikään solitalainen juhla ei ole tavoittanut eilisen tunnelmaa. Enkä usko että kovin moni muukaan firmabile koskaan.”

– Solitalaisten palautteista

TOTEUTUS – KUTSUPROSESSI

Lataamo Group loi Solitalle Wonderland–konseptin, joka antoi vapauden kaikelle ihmeelliselle ja elämyksille, joita osallistuja ei välttämättä heti ensimmäiseksi oleta kokevansa.

Suunnittelumme lähtökohtana on aina se, ettei tapahtuma ole vain tapahtumapäivänä paikan päällä koettu, vaan osallistujakokemus alkaa jo paljon aiemmin. Näin tehtiin myös Wonderland-tapahtuman osalta, kun keväällä 2023 Solitan toimistoissa lukuisilla näytöillä pyöri Follow the white rabbit -visuaali, joka johdatteli tapahtuman tunnelmaan.

Seuraavaksi solitalaiset saivat kutsu kutsulta lisää vihiä tapahtumasta ja kokonaisuudesta, jota oltiin tekemässä. Tavoitteena oli saada solitalaiset keskustelemaan ja arvuuttelemaan ”vihjeistä”, joita jätettiin jo kuukausia ennen tapahtumaa. 


Kutsuprosessin yhteydessä koko henkilöstölle luotiin #follow-the-white-rabbit -niminen Slack-kanava, jonka jälkeen kolmelle suurimmalle toimistolle lähetettiin palapelit, jotka ratkaistuaan sai selville ensimmäiset vihjeet – pääesiintyjän, juontajan ja tapahtumakaupungin. Palapelit valittiin tähän myös sen vuoksi, että henkilöstössä on paljon palapelien harrastajia!

Kutsuprosessi jatkui erilaisilla tehtävillä, kuten ratkaisemalla matemaattisia kaavoja, joissa eri Solita-kaupunkien ratkaisemat tulokset tuli sijoittaa yhtälöön, joka paljasti tapahtumapaikan koordinaatit. Lähempänä tapahtumaa solitalaisille lähettiin juontajan videotervehdys, jossa kutsuttiin katsojat mukaan tapahtumaan: "Sinä olet tämän tarinan päähenkilö ja sinun matkasi alkaa tästä. Tervetuloa Ihmemaahan."

TOTEUTUS – TAPAHTUMA

Henkilöstöä osallistettiin ja sitoutettiin tapahtuman suunnitteluun ja lopputulokseen – esimerkiksi asukilpailulla, jonka myötä tapahtuma täyttyi toinen toistaan oudompiasuisista, juhlaan heittäytyneistä solitalaisista! Henkilöstöä kannustettiin myös luomaan omaa fyysistä ja digitaalista taidetta, jota esitettiin tapahtumassa ja hyödynnettiin sen somistuksessa.

Wonderland rakennettiin Tampereen Tavara-asemalle Solitan neljän arvon – Passion, Courage, Caring ja Easy Going – mukaan. Jokaiselle arvolle luotiin oma tunnelmansa ja värimaailmansa, ja jokaiselle arvolle oli jaettu tapahtumapaikalta oma kokonainen tilansa. Myös ohjelma rakentui neljän eri arvon ja musiikkityylin mukaan. Jokaiselle arvolle oli suunniteltu oma drinkki, jota markkinoitiin tapahtuman digipinnoilla.

Punaisena lankana tilasuunnittelussa oli ajatus siitä, että ihmiset ovat erilaisia ja voivat nauttia illastaan itselleen sopivimman arvon alueella – mutta kaikki ovat silti yhdessä.

Tapahtumassa esiintyi useita erilaisia performanssitaiteilijoita ja artisteja, ja tunnelmaa loivat valoshow, erikoisiin asuihin pukeutunut tapahtumahenkilökunta, 3D-kuvausseinä tulevaisuusteemaisen arvon tilassa. Tapahtuman juonsi Cristal Snow ja pääesiintyjänä oli Apulanta. Solitan brändivisuaalisuus toistui tapahtumatilan näytöissä, jotka oli maskeerattu Solitan logoa mukaileviksi.

Tapahtuman jälkeen järjestettiin huutokauppa kaikesta henkilöstön tekemästä taiteesta. Huutokaupan tuotto lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen Syöpäsäätiölle.

Tapahtuman suunnittelussa onnistuttiin rakentamaan kokonaisuus, johon saatiin sitoutettua koko henkilöstö mukaan heti alkuvaiheesta lähtien.

Solita_graafit_01
solita 10
solita 12
solita 8
solita 9
solita 14

 

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä Lauri Hanniin!

320x320_hlogalleria15_lauri hanni
Lauri Hanni COMMERCIAL DIRECTOR +358 40 770 7706 Email Lauri Hanni Lauri Hanni LinkedIn

 

LATAAMO ON TEKOJEN TOIMISTO.

TUTUSTU MUIHINKIN TÖIHIMME!

Tutustu töihimme

VAIKUTTAVIA MARKKINOINTITEKOJA – TILAA LATAAMON BLOGI

LATAAMON BLOGIN UUSIMMAT

Menestyvien yritysten tukena on organisaatiokulttuuri, jota johdetaan päämäärätietoisesti kohtaamisten kautta. Evento Awards -palkinnon Vuoden...

Kollegat äänestivät Vuoden 2024 lataajaksi vastaavan tuottajan Outi Kinnusen, joka aloitti lataamolla tuottajana kolme ja puoli vuotta sitten.

Brändit ovat viimeistään nyt huomanneet, että perinteiset markkinointimenetelmät eivät enää riitä erottautumaan kilpailijoista ja luomaan syvempää...