tilitoimistopaiva-2020 /////. [tilitoimistopaiva-2020] // tilitoimistopaiva-2020
Lataamo Accountor Finago
Lataamo Accountor Finago
Lataamo Accountor Finago
ACCOUNTOR FINAGO: TILITOIMISTOPÄIVÄ 2020
Accountor Finagon Tilitoimistopäivä on yksi taloushallintoalan suurimmista ja arvostetuimmista ammattilaistapahtumista. Se on perinteisesti ollut paikka tavata kollegoja sekä päivittää omaa osaamista ja tietämystä ajan tasalle. Muutosten vuonna 2020 Accountor Finago oli uuden edessä: miten järjestää vakiintunut tapahtuma turvallisesti ilman että sen laatu ja yhteisöllisyys katoavat.
Lataamon virtuaaliratkaisun myötä yli 20 kertaa järjestetty Tilitoimistopäivä toteutui ensimmäistä kertaa täysin virtuaalisesti, ja tapahtuma oli lopulta suositumpi kuin koskaan. Se kehitti poikkeuksellisesta ajasta huolimatta asiakasuskollisuutta enemmän kuin kukaan osasi arvata.
Lataamon ratkaisussa otettiin huomioon myös jälkimarkkinointi, jossa luotiin sekä perinteistä tiedoteviestintää että digitaalisten alustojen sisältöjä Accountor Finagon kanaviin. Videotuotannot olivat suuressa roolissa Tilitoimistopäivä 2020 -virtuaalitapahtumassa, paitsi tapahtuman tunnelmat tallentavana aftermoviena niin myös ennakkotuotannossa ja jälkimarkkinoinnissa.
Tutustu tapahtumatuotantoon ja jälkimarkkinointiin alla ja jos haluat kuulla lisää, niin myyntijohtajamme Lauri Hanni kertoo!
ACCOUNTOR FINAGO: TILITOIMISTOPÄIVÄ 2020 AFTERMOVIE
TAVOITTEET
Tapahtuman haluttiin tarjoavan virtuaalisuudesta huolimatta kaikki jo perinteiksi muodostuneet Tilitoimistopäivän vahvuudet kuten verkostoitumisen, kollegojen tapaamisen ja tiedon jakamisen. Myös vuorovaikutuksellisuus haluttiin nostaa keskiöön, koska se on tehokkain tapa vaikuttaa. Osallistujatavoitteeksi asetettiin 700 osallistujaa.
Tärkein tavoite oli asiakasuskollisuuden kasvattaminen tilitoimistoasiakkaiden ja -kumppaneiden keskuudessa, syventämällä asiakkaiden ymmärrystä lisäarvosta. Lisäarvosta, joka auttaa sidosryhmäläisiä kasvamaan henkilökohtaisesti ja kasvattamaan omaa liiketoimintaansa.
TOTEUTUS
Tilitoimistopäivästä tehtiin aidosti vuorovaikutteinen kokonaisuus, jossa Accountor Finagon asiantuntijat, nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat sekä tärkeimmät yhteistyökumppanit kohtasivat. Monikameratuotantona toteutettu virtuaalitapahtuma lähetettiin kuvausstudiolta Helsingin keskustasta osittain suorana ja osittain etukäteen tallennettuna. Tällä varmistettiin, että tapahtuman intensiivisyys, vuorovaikutus ja hyvä energia säilyivät alusta loppuun.
Ohjelma koostui kiinnostavista ja päivänpolttavista puheenvuoroista, asiantuntijoiden ja osallistujien välisistä chat-keskusteluista sekä virtuaalisista messuosastoista. Niillä osallistujat saivat tutustua Accountor Finagon ja sen kumppaniyritysten tarjoamiin sisältöihin sekä kohdata kollegoitaan ja keskustella joko siellä tai kahdenkeskisissä videotapaamisissa.
Tapaamisia oli mahdollista sopia myös etukäteen. Kynnys verkostoitua pidettiin koko ajan mahdollisimman matalana.
Osa puheenvuoroista oli tallennettu etukäteen ja se mahdollisti, että puhuja pystyi chatissa vastaamaan samantien kysymyksiin ja kommentteihin, joita puheenvuoro herätti katsojissa.
Kiinnostavia puhujia haluttiin muutenkin hyödyntää mahdollisimman vahvasti. Tapahtuman markkinoinnissa käytettiin heidän tervehdyksiään, jotka oli tuotettu ennakkoon tehtyjen puheenvuorojen yhteydessä. Myös tapahtuman jälkimarkkinointiin panostettiin, koska sen tehtävänä oli olla toimia kiinnostuksen alustavana herättäjänä vuoden 2021 hybriditapahtumaa kohtaan.
TULOKSET: ENNÄTYKSELLINEN TAPAHTUMA
Tilitoimistopäivä 2020 teki uuden ennätyksen osallistujamäärällään. Osallistujia oli parhaimmillaan 959, kun aiempina vuosina heitä on ollut n. 750.
- Chatviestejä lähetettiin tapahtuman aikana lähes 800
- Kahdenkeskisiä videopuheluita oli lähes 80
- Kaikkiaan keskusteluihin otti osaa lähes 550 ammattilaista
Accountor Finagon Tilitoimistopäivä 2020 -jälkimarkkinoinnin viestit jalkautettiin
- perinteisinä lehdistötiedotteina STT Info -jakelun kautta
- videotuotantoina, joissa keskiössä olivat Accountor Finagon asiakkaat sekä myös tulevan hybriditapahtuman ennakkomarkkinointi
- sosiaalisen median sisältöinä Accountor Finagon somealustoihin